- Domov
- /
- Uporabne vsebine
- /
- Kako razvrščamo avtodome? Prednosti in slabosti različnih tipov
Kako izbrati pravi tip avtodoma
Odkrijte glavne vrste avtodomov – van, mansardni, polintegrirani in integrirani.
Če razmišljate o najemu avtodoma, vas lahko preseneti izbira različnih modelov in razredov.
Pri nas ponujamo vse tipe od kompaktnih vanov do prostornih integriranih. Vsak tip avtodoma ponuja svoje prednosti in slabosti, ki vplivajo na udobje, praktičnost in primernost za različne načine potovanja.
V tem članku boste spoznali glavne razrede avtodomov, njihove značilnosti ter ključne razlike, da boste lažje ugotovili, kateri najbolje ustreza vašim potrebam.
Ponudba za najem avtodoma je v našem voznem parku resnično pestra in raznolika.
Izbirate med najnovejšimi avtodomi, ki so primerni za potovanja za 2 osebi, 3, 4, 5 ali 6 oseb.
Imate tudi možnost najema »All-inclusive« avtodoma, z vso potrebno opremo, ki jo potrebujete na vašem popotovanju.
Van avtodom
Kot že ime pove, proizvajalcem avtodomov za osnovo v tem razredu služijo kar dostavniki (Vani), ki so sicer namenjeni prevozu tovora (furgoni). Najpogosteje so to različice s podaljšano medosno razdaljo in povišano streho, ki so tako najboljši kompromis med udobjem in hitrim premagovanjem daljših razdalj. Če je takšen avtodom namenjen dvema osebama, udobja ne manjka. Poleg dvojnega ležišča v njem najdete še uporabno velik kuhinjski del s hladilnikom, kuhalnikom in pomivalnim koritom, jedilni kot ter kopalnico s prho in WC-jem. Kadar je ležišče zadaj in postavljeno prečno, je pod njim velik prtljažni prostor. Prav ta prostor pa je navadno treba žrtvovati, če bi v notranjosti želeli imeti več ležišč. Obstajajo namreč tudi »vani«, kot jih imenujejo nekateri proizvajalci, ki so namenjeni bivanju štirih ljudi.
Prednosti:
- visoka hitrostna povprečja
- okretnost
- zmerna poraba goriva
- videz dostavnika
Slabosti:
- prostorska utesnjenost
- malo odlagalnih mest
Avtodomi z mansardo - Alkoven avtodom
Ti modeli so na cestah najštevilčnejši, kar bi lahko pomenilo, da so tudi najuporabnejši. V nadstrešku nad voznikovo kabino je vedno udobno dvojno ležišče, zaradi širine bivalnega prostora, ki je večja kot pri dostavnikih oziroma kompaktnih avtodomih, in dolžine, ki pri nekaterih modelih krepko presega sedem metrov, pa prav pri njih najdemo največ tlorisnih različic. Modela z manj kot štirimi ležišči na trgu ne boste našli, obstajajo pa takšni, v katerih lahko prespi do sedem oseb. Seveda je v povezavi s tem odvisna velikost garažnega prostora, ki je ponekod lahko tako velik, da vanj brez težav pospravite skuter, kolesa, kamp opremo in še kaj. V »alkovnih«, kot jim pravijo poznavalci, so kopalnice navadno prostornejše, to velja tudi za kuhinjske kote in ležišča. Omaric je dovolj, da se lahko družina na pot odpravi za dalj časa, vseeno pa nemogočega tudi tu ne smete pričakovati. Povedano z drugimi besedami, če je ležišč šest in če se na pot odpravi prav toliko oseb, zna biti bivanje tudi v tako velikem avtodomu rahlo utesnjeno.
Prednosti:
- prostorna notranjost (mansarda)
- dve fiksni postelji
- družinam prilagojeni tlorisi
- do sedem ležišč
- velika garaža
- velika kopalnica
Slabosti:
- velik zračni upor
- poraba goriva
- manjša potovalna hitrost
- občutljivost za bočni veter
- omejitve zaradi višine
Polintegrirani avtodomi
Če odmislimo nadstrešek, so avtodomi iz tega razreda precej podobni modelom z mansardo in resnica je, da so, če pozabimo na dvojno ležišče nad voznikovo kabino, pri večini tudi tlorisi povsem enaki. Ne pa tudi uporabniki. Za te tipe bivalnih avtomobilov se večinoma odločajo starejši oziroma tisti, ki potujejo predvsem v parih in se niso pripravljeni odreči udobju. In prav potovanja so razlog, zakaj so »polintegriranci« na trgu. Njihova aerodinamika je boljša, hitrosti so večje, poraba goriva manjša, hkrati pa zaradi izdatne širine (in dolžine) ponujajo dvema osebama obilo prostora. Kuhinjski del je prav tako velik kot pri sorodnih modelih z mansardo, kar pomeni, da v njem najdemo dovolj velik hladilnik, štedilnik, pomivalno korito in nemalokrat pečico. Francoska postelja je največkrat v zadnjem delu in je postavljena vzdolžno (dve osebi lahko prespita na ležišču, ki nastane iz jedilnega dela), poleg postelje pa je običajno prostorna kopalnica z ločeno prho.
Prednosti:
- visoka hitrostna povprečja
- mala do zmerna poraba goriva
- prostoren bivalni prostor
- veliko ležišče zadaj
- el. postelja se spusti s stropa
- vrtljiva sprednja sedeža
- veliki dnevni, jedilni in družabni prostor
- dva ločena prostora
Slabosti:
- za največ 5 oseb
- omejitve zaradi dolžine
Integrirani avtodom
Integrirani avtodomi so svojevrstni posebneži v svetu bivalnih avtomobilov. Že zato, ker bivalni del in vozniška kabina nista spojena med seboj, ampak je proizvajalec poskrbel tudi za prednji del. Nekateri bodo pomislili, da zato, ker je oblika tako skladnejša. Temu sicer ne gre oporekati, a pravi razlog se skriva v boljši prostorski izkoriščenosti prednjega dela, s katero se bivalni avtomobili v preostalih razredih ne morejo pohvaliti. Zaradi dodatne širine je bivanje v kabini (pri teh modelih sta prednja sedeža navadno vrtljiva) še prijetneje in prostornejše, prostor okoli lahko brez težav sprejme pet, šest pa tudi več oseb, ko je prijetnega pomenkovanja konec, pa izpod stropa preprosto potegnete veliko francosko posteljo, se uležete nanjo in trdno zaspite. Če neradi spite na posteljah, ki bingljajo s stropa, je tu še ena, prav tako udobna, in sicer v zadnjem delu, poleg prostorne kopalnice.
Prednosti:
- oblikovna skladnost
- izkoriščenost vozniške kabine
- dvižna postelja
- vrtljiva sprednja sedeža
- dva ločena prostora
Slabosti:
- samo za 4osebe
- zmerna do visoka poraba goriva
- dolžina in teža vozila